Täydellinen laukku

Olen jo monta kuukautta etsinyt sopivaa laukkua itselleni. Vaatimuslista oli pitkä. Mieluiten kankainen ja kevyt. Sisällä taskuja. Tarpeeksi tilava, mutta ei liian suuri. Kannettavissa kädessä, mutta myös olalla. Selkeälinjainen, mutta kuitenkin jotenkin minun näköinen. Kaupasta sellaista ei löytynyt, joten minä ompelin sopivan itse.




Otin löyhäksi malliksi tuliaisena saadun hupaisin aasikassin, jossa oli juuri sopivan pituiset kahvat ja pohjan leveys. Kankaan leikkasin fiiliksen mukaan ja sitten annoin mennä ompelukoneen kanssa. Ja kaavat? Mitä ne on? 

Laukun sivuilla on valmiiksi metallilenkit siltä varalta, että haluan lisätä siihen myöhemmin pitkän hihnan. Vetoketju on saksittu talteen vanhasta laukusta ja laukun pohjalla on jämäkkä tukipahvi tuomassa ryhtiä. Pieneksi yksityiskohdaksi stanssasin vanhasta vyöstä leikattuun nahanpalaan oman leimani ihan vain näön vuoksi. 

Olen käyttänyt laukkua nyt pari päivää ja olen tykännyt hirmuisesti. Tämä on niin kevyt, että sitä jaksaa kantaa olalla aivan kevyesti ja ruokakaupan pikaiset ostokset mahtuvat tänne mainiosti. Voin siis todeta, että tämä ensimmäinen kunnon laukkuni onnistui melkeinpä yli odotusten. 



Ei kommentteja