Keltainen elokuu

Tällä viikolla se tapahtui täällä Varsinais-Suomessa. Huomasitteko? Äsken vielä niin vihreänä kesätuulessa heiluvat koivut tuntuivat yhdessä yössä muuttaneen asunsa vaaleankeltaiseksi.

Tämä kesä ei ole tuntunut kesältä, niin on moni sanonut. Sää on alkanut suosia vasta näin elokuussa ja se ehkä tuntuu vähän lohdutuspalkinnolta. Itse olen yrittänyt nauttia lämpimästä säästä, pilvettömästä taivaasta ja T-paitakeleistä. Silti tiedän, että lämpötilan pudotessa lopulta lähemmäs 10 plusastetta, ei mieli voi olla kovin korkealla. Syksy lähestyy vääjäämättä, vaikka kuinka kulkisi shortseissa ja kesämekoissa. Onneksi alitajunnalla on tapana valmistaa mieltä myös syksyyn. Jostain kumman syystä viime syksynä hankittu sinapinkeltainen tyyny näyttää tällä hetkellä erittäin hyvältä harmaalla nojatuolilla.


Onhan syksyssä myös muita hyviä puolia. Hevosihmisenä olen tyytyväinen, kun paarmat ja muut itikat vihdoin jättävät hevosparat rauhaan ja maastolenkeistä voi jälleen nauttia. Olen saanut jo ihan tarpeekseni hirvensarviöljyn kuvottavasti hajusta. Se onkin ehkä ainoa asia, jota en jää kesässä ikävöimään. 

Joko teidän mieliinne on hiipinyt syksy helteitä hipovasta säästä huolimatta?

4 kommenttia

  1. Tuo tyyny sopii hienosti tuoliisi. Koivut vähän jo kellertää, kuten sanoit. Niin myös täältä meidän mökin ikkunasta näkyvät viljapellot. Pidän eniten kesäkuun heleästä vihreästä ja elokuun keltaisuudesta. Heinäkuu on vähän liian räikeän vihreä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itse kesäihminen, mutta syksyssä on kaunista kyllä räiskyvät värit. :)

      Poista
  2. Saman huomion olen tehnyt koivujen syksyisetä väristä. Syksyssä on oma viehätyksensä, joten olen siitäkin ihan hyvilläni. Kiva tyyny, nappivalinta tuoliin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syksyn väreineen on kaunis vuodenaika. Harmi, että sitä seuraa pimeä ja loskainen loka-marraskuu. Se ei ole suosikkini. :(

      Poista